BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

الجمعة، 12 سبتمبر 2008

لو كنت مكاني

لو كنت مكاني .... كنت قدرت على أحزاني؟!
وطنـي إحتلوه
ولــدي قتــلوه
بيتـي هدمـوه
مالي سرقوه
لو كنت مكاني .... كنت قدرت على أحزاني؟!
ديني إتهان
جامعي دخلوه الأنتان
نجسوا فيه كل مكان
خرسوا فيه صوت الأذان
لو كنت مكاني .... كنت قدرت على أحزاني؟!
و أبات جوعان
مش لاقي أمان
و لا حتى حنان
و لا عطف إنسان
لو كنت مكاني .... كنت قدرت على أحزاني؟!
ويهودي خسيس
من غير أحاسيس
يقتل إسيس
أو شيخ بيصلي جليس
لو كنت مكاني .... كنت قدرت على أحزاني؟!
أنا بلدي أسير
وأنا ريشي قصير
وجناحي كسير
مش قادر أطير
لو كنت مكاني .... كنت قدرت على أحزاني؟!
لو عربي أصيل
و معاه أساطيل
لحصانه صهيل
و لسيفه صليل
لو كان دا مكاني .... كان فرحني و نهى أحزاني
أنا روحي فداه
مقدرش أنساه
هقتل وياه
و لا قلش الآه
لو كان دا مكاني .... كان فرحني و نهى أحزاني
و يصول و يجول
و معاه أنا أصول
و النصر يطول
و يكون على طول
لو كان دا مكاني .... كان فرحني و نهى أحزاني
وبعون الله
النصر بناه
و أكون وياه
أبنيه أنا معاه
لو كان دا مكاني .... كان فرحني و نهى أحزاني
.



0 التعليقات: